AKTÍVNA BEZPEČNOSŤ
BALÍK POKROČILÝCH BEZPEČNOSTNÝCH SYSTÉMOV: Systém detekcie vozidiel vzadu
Senzory rozmiestnené po obvode vozidla vás upozorňujú na vozidlá v mŕtvom uhle vzadu pre bezpečnejšie prechádzanie do vedľajšieho pruhu. Systém okrem toho varuje aj pred možným rizikom zrážky počas cúvania na cestu s križujúcou premávkou.
VIDITEĽNOSŤ
S výbornou perspektívou a skvelou viditeľnosťou dopredu aj dozadu má vodič v modeli Forester neustále informácie o okolí a nestratí sa ani na úzkych cestách a v tesných priestoroch. Vďaka dobre umiestneným predným stĺpikom a integrovaným trojuholníkovým okienkam sú slepé uhly minimálne. Vonkajšie spätné zrkadlá sa nachádzajú na paneloch dverí, čím sa vytvára pozoruhodne široké zorné pole.
BRZDOVÝ SYSTÉM
Štandardný brzdový systém s kotúčovými brzdami na všetkých 4 kolesách obsahuje systém proti zablokovaniu bŕzd (ABS) s elektronickým rozdeľovaním brzdnej sily. Systém tak pomáha distribuovať brzdnú silu na potrebné miesto medzi všetkými štyrmi kolesami. Súčasťou je aj brzdový asistent a funkcia prednostného brzdenia, ktoré sa aktivujú v núdzových situáciách. K dispozícii je tiež asistent rozjazdu do kopca, ktorý zabraňuje spätnému chodu vozidla pri rozjazde z pokoja na každom svahu. Model DIT má väčšie 17-palcové odvetrávané kotúče vpredu a 16-palcové odvetrávané kotúče vzadu - dosahuje tak ešte lepší brzdný výkon.
Systém riadenia dynamiky vozidla
Systém riadenia dynamiky vozidla pomocou viacerých senzorov monitoruje situáciu a analyzuje, či vozidlo udržiava smer jazdy stanovený vodičom. Ak niektorá pneumatika prekĺzava alebo vozidlo počas zatáčania vo vysokej rýchlosti vybočí zo zamýšľanej dráhy, systém prispôsobí rozdelenie krútiaceho momentu pohonu všetkých kolies, výkon motora a účinok bŕzd na jednotlivých kolesách tak, aby pomohol udržať požadovaný smer jazdy vozidla.
PASÍVNA BEZPEČNOSŤ
Prstencový výstužný rám
Prstencový výstužný rám zosilňuje kabínu pre pasažierov od strechy cez dvere a stĺpiky až po podlahu. Táto konštrukcia so strategicky rozmiestnenými prvkami z vysoko pevných materiálov pomáha pri nehode odkloniť a rozptýliť energiu nárazu pôsobiacu na cestujúcich. Karoséria je vďaka tomu pevnejšia a má vyššiu torznú tuhosť, pričom si však zachováva nízku hmotnosť.
Usporiadanie chrániace priestor kabíny
Každé Subaru prekračuje z hľadiska bezpečnosti bežné hranice. Motor SUBARU BOXER a prevodovka modelu Forester sú skonštruované tak, aby v prípade čelnej zrážky nevnikli do kabíny a neohrozili cestujúcich.
Ochrana chodcov
Priestor na pohltenie nárazu vo vozidle pomáha minimalizovať zranenia chodcov, k čomu rovnako prispieva predný nárazník absorbujúci energiu so špeciálne vytvoreným priestorom okolo stieračov. A kvôli zaisteniu ochrany v oblasti hlavy bola v prednej časti implementovaná rozdelená konštrukcia.
Sedadlá, bezpečnostné pásy a SRS airbagy
Štandardná výbava modelu Forester obsahuje predné SRS airbagy, predné bočné airbagy, hlavové SRS airbagy a kolenné SRS airbagy. Cestujúcich na predných sedadlách spoľahlivo zadržia bezpečnostné pásy s výškovým nastavením s predpínačmi a obmedzovačmi zaťaženia, ktoré zmierňujú dynamické sily pôsobiace na hrudník. Pri náraze zozadu chránia cestujúcich pred poranením krčnej chrbtice predné sedadlá s tuhým rámom, pevnými opierkami hlavy a dômyselnými konštrukčnými detailmi, ako je napríklad uloženie vnútorných pružín v sedadlách, ktoré minimalizujú riziko zranenia.
EYESIGHT
Špičková asistenčná technológia pre vodičov
My, v spoločnosti Subaru veríme v CELKOVÚ BEZPEČNOSŤ. Dôležitou súčasťou je pritom aj protikolízna bezpečnosť, kde vynakladáme maximálne možné úsilie na to, aby k nehode vôbec nedošlo. A práve preto sme vytvorili systém EyeSight, prelomový podporný systém jazdy od spoločnosti Subaru. Ako druhý pár oči sledujúci cestu pred vozidlom využíva systém EyeSight dve stereo kamery, pomocou ktorých zaznamenáva trojrozmerný farebný obraz s mimoriadnou úrovňou rozpoznávania obrazu, v približne rovnakej kvalite ako ľudské oko.
Pomocou obrazu z oboch kamier dokáže presne určiť tvar, rýchlosť a vzdialenosť, pričom zaznamenáva nielen automobily, ale aj motocykle, bicykle či chodcov. Keď zaznamená možné nebezpečenstvo, upozorní naň vodiča a v prípade potreby dokonca aktivuje brzdy, aby zabránil nehode. Vďaka týmto vylepšeným schopnostiam v oblasti bezpečnosti znižuje systém EyeSight záťaž vodiča a zvyšuje pocit bezpečnosti v kabíne modelu Forester.
Adaptívny tempomat
Systém EyeSight*1 neslúži len na udržiavanie nastavenej rýchlosti ako bežný tempomat. Keď totiž zaznamená vozidlo vpredu, adaptívny tempomat upraví rýchlosť tak, aby sa zachoval nastavený odstup od vozidla pred vami, a to na základe sledovania vzdialenosti a rozdielu rýchlostí. Prispôsobuje činnosť motora, prevodovky a bŕzd v záujme zachovania vhodnej rýchlosti podľa okolitej premávky v širokom rozsahu približne od 0 do 180 km/h. Adaptívny tempomat je určený na použitie na diaľniciach, rýchlostných cestách a podobných komunikáciách. Dokáže reálne zaznamenať vozidlo vpredu a jeho brzdové svetlá a pomôže vám udržiavať primeranú rýchlosť počas jazdy v kolónach na diaľnici — čo prináša viac pohodlia na dlhých cestách.
Upozornenie na nerovnomernú jazdu v pruhu a opustenie jazdného pruhu
Keď vás premôže únava a začnete kľučkovať v rámci jazdného pruhu, funkcia upozornenia na nerovnomernú jazdu v pruhu vám vráti ostražitosť pomocou zvukového signálu a blikajúcej kontrolky. Funkcia upozornenia na nerovnomernú jazdu v pruhu sa navyše aktivuje len pri rýchlosti približne 60 km/h alebo vyššej. Keď s vozidlom začnete neúmyselne vybočovať smerom k okraju jazdného pruhu a vychádzať z pruhu bez zapnutia smerových svetiel pri rýchlosti približne 50 km/h alebo vyššej, systém upozornenia na opustenie jazdného pruhu vás na to upozorní pomocou zvukového signálu a blikajúcej kontrolky ešte pred tým, než pruh opustíte.
Upozornenie na rozjazd vozidla vpredu
Keď s vozidlom stojíte a systém EyeSight zaznamená, že premávka sa znova pohla, systém upozornenia na rozjazd vozidla vpredu vyzve vodiča k činnosti pomocou zvukového signálu a blikajúcej kontrolky.
Asistent na udržanie vozidla v jazdnom pruhu
Počas jazdy na diaľniciach, rýchlostných cestách a podobných komunikáciách asistent na udržanie vozidla v jazdnom pruhu monitoruje deliace čiary na ceste pomocou stereo kamery, pričom dokáže zaznamenať vychádzanie vozidla z aktuálneho pruhu. Pri rýchlosti približne 60 km/h alebo vyššej poskytuje dokonca zásahy do riadenia, s cieľom zabrániť vybočeniu vozidla z jazdného pruhu a zvýšiť bezpečnosť jazdy.
EYESIGHT
SYSTÉMY NA PREVENCIU NEHÔD
Protikolízny brzdový systém
Keď protikolízny brzdový systém zaznamená riziko zrážky s vozidlom alebo inou prekážkou vpredu, upozorní vodiča pomocou zvukového signálu a kontrolky na palubnej doske. Ak vodič nepodnikne únikový manéver, aby zabránil zrážke, systém automaticky aktivuje brzdy s cieľom znížiť intenzitu nárazu, prípadne zrážke úplne zabrániť, ak je to možné.
Protikolízny systém riadenia škrtiacej klapky
Keď systém EyeSight zaznamená prekážku pred vozidlom a vy namiesto spätného chodu zvolíte polohu pre jazdu vpred, protikolízny systém riadenia škrtiacej klapky vyšle niekoľko krátkych zvukových signálov, zobrazí blikajúcu kontrolku a zníži výkon motora, aby vám pomohol zabrániť kolízii.