Ďalší hybridný model: Subaru Impreza e-BOXER


• Tretí hybridný model v Európe, poháňaný na mieru postavenou pohonnou jednotkou s protibežnými horizontálne umiestnenými piestami, ktorá kombinuje pomocný elektromotor s technológiou BOXER a symetrickým pohonom všetkých kolies


• Dostupný s jazdným režimom Subaru Intelligent (SI)


• Novo vybavený systémom automatického brzdenia pri cúvaní a systémom monitorovania priestoru pred vozidlom


• Asistenčná technológia vodiča EyeSight v štandardnej výbave


• Postavené na globálnej platforme Subaru (SGP)


• Prepracovaný predný nárazník a svetlomety zvýrazňujú koncepciu „športových vlastností a dynamiky“


Prvý model Impreza bol uvedený na trh v roku 1992 s cieľom priniesť za každých okolností bezpečný, zábavný a jedinečný zážitok z jazdy pre všetkých cestujúcich. V priebehu rokov sláva stúpala a Impreza sa stala pre Subaru kultovým modelom a najpopulárnejším vozidlom z modelovej ponuky.


Odvtedy sa na celom svete predalo približne 2,9 milióna kusov, z toho v Európe 260 000 kusov. Impreza zostáva skutočným priekopníkom a prináša jasne odlišný pocit bezpečných, zábavných a odolných vozidiel Subaru.


Model piatej generácie pripomína legendárne dedičstvo Subaru Impreza v podobe úplne nového vozidla. Nová iterácia,prvý model Impreza e-BOXER, si kladie za cieľ ponúknuť bezpečnosť na svetovej úrovni a súčasne pokoj mysle a pocit istoty pri ovládaní športového vozidla prinášajúceho radosť z jazdy, charakteristickú pre model Impreza.


Hlavné vlastnosti modelu Subaru Impreza e-BOXER (európske špecifikácie)


˃˃ Zdokonalené jazdné vlastnosti a efektivita vďaka pohonu e-BOXER

˃˃ Lineárne a dynamické zrýchlenie

˃˃ Dodatočný výkon a mimoriadne pohotová regulácia krútiaceho momentu

˃˃ Hladká jazda a pocit prirodzeného brzdenia

˃˃ Úspora paliva



Využíva novú generáciu pohonného systému, ktorý kombinuje elektromotor s dvoma základnými technológiami Subaru: motorom BOXER a symetrickým pohonom AWD.


• Nový model si zachováva charakteristickú kombináciu systému S-AWD s novo zavedenou pohonnou jednotkou e-BOXER. Súčasťou je 2,0-litrový štvorvalcový motor s protibežnými piestami a priamym vstrekovaním, ktorý obsahuje 80 % nových komponentov, spárovaný s elektromotorom spolu s vyladenou prevodovkou Lineartronic. Výsledkom je plynulejšie, o 30 % lineárnejšie a dynamickejšie zrýchlenie a citeľný krútiaci moment.

• Systém Subaru e-BOXER upravuje pomer rozdelenia výkonu medzi špecializovaným 2,0-litrovým motorom s priamym vstrekovaním (DI) a elektromotorom podľa jazdných podmienok, pričom prepína medzi 3 jazdnými režimami: jazda so spaľovacím motorom, jazda v režime EV a jazda s asistenciou elektromotora.


• Pri rozbiehaní zo zastavenia alebo pri nízkych rýchlostiach poháňa vozidlo samotný elektromotor, takže jazda je tichá a bez emisií. V závislosti od stavu vozidla a nabitia akumulátora dokáže vozidlo jazdiť na čisto elektrický pohon až do vzdialenosti približne 1,6 km a dosiahnuť rýchlosť až 40 km/h. V rozsahu stredných rýchlostí sa využíva kombinácia výkonu motora aj elektromotora, čím sa dosahuje dynamické, lineárne a úsporné zrýchlenie. Pri vysokých rýchlostiach poháňa vozidlo 2,0-litrový motor BOXER DI, pričom sa súčasne nabíja akumulátor.


• Systém e-BOXER ponúka nižšiu spotrebu paliva v mestskej premávke s častým zastavovaním. V porovnaní s predchádzajúcim 2,0-litrovým zážihovým motorom je možné v závislosti od jazdného štýlu vodiča jazdiť so spotrebou paliva nižšou až o 10 %.


• Systém e-BOXER eliminuje neprirodzený pocit pri brzdení, ktorým sa bežne vyznačujú vozidlá s funkciou asistencie elektromotora a elektrické vozidlá, aby si vodič pri brzdení vychutnal prirodzené brzdenie. Brzdy sa ovládajú ľahko, na pedál reagujú rýchlo a lineárne, takže vodič sa cíti bezpečne. To je užitočné najmä v mestskej premávke s častým zastavovaním, kde systém zaisťuje príjemný zážitok z jazdy bez stresu.


• Pomocný elektromotor a akumulátor sú usporiadané pozdĺžne. Ťažký elektromotor je umiestnený v blízkosti ťažiska vozidla, zatiaľ čo akumulátor a ďalšie komponenty sú usporiadané nad zadnou nápravou, čím sa ešte viac znižuje ťažisko a dosahuje sa vyváženejšie rozloženie hmotnosti medzi prednou a zadnou časťou vozidla.


• Súčasťou štandardnej výbavy je voliteľný systém SI-DRIVE – systém riadenia výkonu pohonnej jednotky, ktorý umožňuje vodičovi prispôsobiť si vlastnosti škrtiacej klapky vozidla a vyberať si medzi „inteligentným“ a „športovým“ režimom, aby bola jazda flexibilnejšia, pohodlnejšia a príjemnejšia. Vôbec prvý model Impreza e-BOXER aktivuje v režime S (športový režim) výkon pomocného elektromotora, aby sa ešte viac vylepšila odozva. Kombinácia systému SI-DRIVE a hybridného systému prináša novú úroveň dynamickej jazdy. Hybridný model má v režime S ešte lepšiu odozvu pri zrýchľovaní než modely so zážihovým motorom. Vodič si môže zvoliť režim I (inteligentný režim) a užiť si jazdu s hladkým priebehom výstupného výkonu, kedy sa znižuje spotreba paliva, prípadne sa môže rozhodnúť pre režim S (športový režim) a užiť si väčšiu zábavu a viac potešenia z jazdy.




Špička v oblasti bezpečnosti vo svojej triede

˃˃ Celková bezpečnosť

˃˃ Vylepšená ochrana pri nehode

˃˃ Pokročilé bezpečnostné technológie


Model Impreza e-BOXER je bezpečnejší ako kedykoľvek predtým, za čo vďačí novým pokročilým bezpečnostným technológiám, ktorými je vybavený. V štandardnej výbave je asistenčná technológia vodiča EyeSight. Do rozšíreného balíka bezpečnostných systémov pribudol systém detekcie vozidiel jazdiacich vzadu (SRVD), systém automatického brzdenia pri cúvaní a systém monitorovania priestoru pred vozidlom.


• Model Impreza e-BOXER bol vyvinutý tak, aby poskytoval ideálnu úroveň celkovej viditeľnosti. Mŕtve uhly sú minimálne vďaka tvaru stĺpikov, optimálnemu usporiadaniu a zavedeniu štvrtinových okien. Vďaka minimalizovaniu mŕtvych uhlov tak ponúka vozidlo optimálny výhľad spoza volantu.


• Vynikajúca viditeľnosť s tenkými stĺpikmi, veľkými oknami a umiestnením vonkajších spätných zrkadiel tak, aby sa minimalizovali mŕtve uhly.


• Vozidlo ponúka vynikajúcu ochranu pri nehode a o 40 % vyššiu účinnosť absorpcie energie a prenosu síl pri náraze. Mimoriadne pevný rám karosérie postavenej na globálnej platforme Subaru spolu so zosilneným rámom akumulátora chránia vysokonapäťové elektrické komponenty, ako sú akumulátor, menič DC-DC a invertor.


• Súčasťou štandardnej výbavy je systém EyeSight, inovatívna a mimoriadne uznávaná asistenčná technológia vodiča od spoločnosti Subaru. Funguje ako mimoriadne spoľahlivý systém preventívnej bezpečnosti a znižuje nároky kladené na vodiča. Využíva pri tom napríklad protikolízny brzdový systém, adaptívny tempomat, asistenta udržiavania vozidla v jazdnom pruhu a ďalšie.


• Vo výbave je systém detekcie vozidiel vzadu (SRVD), ktorý zaznamenáva vozidlá prichádzajúce zozadu. Systém SRVD ponúka tri hlavné funkcie na zlepšenie viditeľnosti a na minimalizáciu bežných príčin nehôd: systém monitorovania mŕtveho uhla, asistenta pri zmene jazdného pruhu a systém upozornenia na križujúce vozidlá.